Reakce na veřejnou stížnost na našeho lékaře na sociální síti
Zdravotnická záchranná služba Zlínského kraje považuje za zcela nevhodné zveřejnění stížnosti na záchranářskou posádku, respektive jejího lékaře, na veřejné sociální síti (viz. obrázek pod zprávou) ještě před dořešením celého případu. Písemnou stížnost zaslal dotyčný stěžovatel na vedení ZZS Zlínského kraje před Vánocemi. V ní si pan DŠ stěžoval na nevhodné chování našeho lékaře, který poskytoval přednemocniční neodkladnou péči u babičky stěžovatele, i na použití nevhodných slov při komunikaci s blízkými na místě samotném. Vedení záchranky se stížností začalo okamžitě zabývat. Vedoucí lékař oblasti Kroměříž se seznámil se všemi dostupnými informacemi, včetně audionahrávek a komunikace, která proběhla mezi oznamovatelem a ZZS, a individuálně hovořil se všemi členy výjezdových skupin, které na místě zasahovaly. Výsledek šetření byl dnes oznamovateli zaslán písemnou formou.
Je nutné říct, že za posledních deset let si nikdo nestěžoval na kvalitu přednemocniční neodkladné péče, kterou posádky ZZS Zlínského kraje zajišťují. To i přesto, že výjezdů rok od roku přibývá a tlak na záchranáře je čím dál větší. Je tak možné, že čas od času posádky v terénu komunikaci s pacientem, respektive s jeho blízkými, nezvládnou perfektně. Tím rozhodně nechceme jakékoliv nevhodné chování omlouvat. Jen uvádíme do kontextu určité skutečnosti.
Věříme, že kdyby dotyčný stěžovatel vyslyšel naše pozvání k osobní schůzce s dotčeným lékařem, lecčemu bychom předešli. Tím, že případ zveřejnil na veřejné sociální síti ještě před jeho prošetřením, došlo a dochází v diskusi pod ním ke snůšce lží a nepodloženým mnohdy až vykonstruovaným tvrzením, které hrubým způsobem poškozují dobré jméno Zdravotnické záchranné služby Zlínského kraje, jakož i osobu dotčeného lékaře. Proto zvažujeme právní posouzení celé věci.
Nastalá situace nás velmi mrzí. Věříme, že podobné záležitosti nebudeme muset v budoucnu řešit.
Pro přehlednost celé situace zveřejňujeme printscreen veřejného příspěvku.
